Voor mij is Mindfulness is een manier van bewuster leven en aandachtig gericht zijn op een open, flexibele en nieuwsgierige manier. Niks geen ingewikkelde dingen maar juist alledaags en toepasbaar binnen je dagelijkse handelen

Mindful zijn is het aandacht geven aan de dingen zoals zij op het moment zelf zijn, zonder dat je er een oordeel over hebt. Het is het accepteren van zowel de prettige als de minder prettige ervaringen in je leven en ermee dealen op het moment dat de ervaringen zich aandienen.

Wat betekend mindfulness voor mij;
Het beoefenen van mindfulness heeft mij veel gebracht het heeft mijn leven verrijkt. Ik pieker minder en ik ben ook minder bang om te falen of om afgewezen te worden. Ik geniet meer van de momenten in het hier en nu, want dat is het enige moment dat telt.
Ons is leven in hier en nu, net zoals het geluk, het verdriet, de blijdschap of de pijn die je ervaart. Al deze ervaringen maken dat het leven de moeite waard is om van te genieten.
Je lichaam verkeert namelijk altijd in het hier en nu, terwijl onze gedachten sprongen maken naar het verleden en de toekomst. Als je mindful bent heb je de keuzevrijheid om zelf te beslissen hoe je hiermee omgaat.
Mindfulness zorgt ervoor dat je een nieuwe frisse kijk krijgt op de dingen, je beleeft de dingen veel intenser.
Een wandeling in het bos is een groot feest van sensaties zoals het ruiken, zien, voelen en horen, die niet beleeft als je loopt te piekeren en te denken gedurende de wandeling.

Kortom gezegd: Je kijkt als het ware door een andere bril en je ziet opeens de dingen veel helderder.

Wat kan mindfulness voor jou betekenen?
– Versterken van je aandacht, waardoor je meer in het moment kunt leven.
– Bewustwording van wat er in het moment speelt en stress, negatieve gedachten, emoties en de stresssignalen van je lichaam herkennen.
– Herkennen van je denk- en gedragspatronen
– Meer zelfvertrouwen en keuzevrijheid
– Bewustwording van je sensaties, van wat je lichaam je verteld
– Meer genieten van wat het leven je biedt, in het moment zelf
– Meer compassie voor jezelf.

De mindfulness training bestaat uit 8 bijeenkomsten van ongeveer 120 minuten.

Wat kun je verwachten in de training?
Kleine groepen waarin veel persoonlijke begeleiding.
Informele sfeer en veel praktische oefeningen gedurende de bijeenkomsten.
Elke week een ander thema.
Een cursusmap, digitale meditaties en thee.

Voor cursusdata en prijzen verwijs ik je naar de tarievenpagina van deze website